Θέμα 2 Σωματική δραστηριότητα

  • Κάθε κίνηση του σώματος που απαιτεί κατανάλωση ενέργειας
  • Περιλαμβάνει:

  1. Κάθε δραστηριότητα στα πλαίσια της εργασίας, καθημερινής μετακίνησης ή οικιακής ασχολίας
  2. Κάθε δραστηριότητα κατά τον ελεύθερο χρόνο, όπως η άσκηση. Η άσκηση αποτελείται από κάθε προγραμματισμένη, δομημένη και επαναλαμβανόμενη δραστηριότητα που στοχεύει στη διατήρηση ή βελτίωση της φυσικής κατάστασης. Συμπεριλαμβάνει κάθε είδος αθλήματος, γυμναστικής, χορού κλπ

Η τακτική σωματική δραστηριότητα σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή συμβάλλουν στην καλή υγεία και στη διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους.

 Η σωματική δραστηριότητα μας βοηθάει επίσης να περνάμε ευχάριστα τον χρόνο μας και να ζούμε καλύτερα και περισσότερο!

Γιατί είναι σημαντική;

  • Σημαντικά οφέλη για την υγεία (σωματική και ψυχική)
  • Σημαντική επίδραση στην πρόληψη και αντιμετώπιση μη μεταδιδόμενων νοσημάτων (καρκίνος, διαβήτης, καρδιαγγειακές παθήσεις)
  • Μειώνει τα αισθήματα άγχους, κατάθλιψης και μπορεί να βελτιώσει τη γενικότερη διάθεση και ευεξία
  • Βελτιώνει τη σκέψη και τις ικανότητες μάθησης
  • Ενδυναμώνει τους μυς και τα οστά
  • Μειώνει τον κίνδυνο πτώσεων
  • Βελτιώνει την ποιότητα ύπνου
  • Μειώνει την αρτηριακή πίεση
  • Βοηθάει στη ρύθμιση του σωματικού μας βάρους

Τα πλεονεκτήματα της σωματικής δραστηριότητας συνοπτικά

Περιορίζουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τον καθιστικό τρόπο ζωής.

Εντάσσουμε τη σωματική δραστηριότητα στην καθημερινότητά μας!

Δραστηριότητες οργανωμένης (π.χ., αθλήματα) ή μη οργανωμένης μορφής: π.χ., περπάτημα (κατεβαίνουμε από το λεωφορείο στην προηγούμενη στάση και περπατάμε μέχρι τη δουλειά ή το σπίτι), χρήση της σκάλας αντί του ανελκυστήρα, τρέξιμο, ποδήλατο, κολύμβηση, δραστηριότητες με τα παιδιά, γυμναστική, χορός.

> 30 λεπτά την ημέρα μέτριας έντασης, τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας (>150 λεπτά την εβδομάδα) Για επιπλέον οφέλη: ≈5 ώρες δραστηριότητες μέτριας έντασης ή 2,5 ώρες υψηλής έντασης την εβδομάδα (ή οποιοσδήποτε ισοδύναμος συνδυασμός) Δραστηριότητες που ενδυναμώνουν τους μύες, τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα

Η σωματική δραστηριότητα μπορεί να είναι συνεχόμενη ή να μοιραστεί σε μικρότερα διαστήματα τουλάχιστον 10 λεπτών το καθένα, μέσα στην ημέρα.

  • Για άτομα με χρόνιες παθήσεις (υπέρταση, διαβήτη τύπου 2, ασθενείς με καρκίνο ή HIV) προτείνεται η ίδια ποσότητα, αλλά θα πρέπει να συμβουλευθείτε τον γιατρό σας σχετικά με τις ασκήσεις που προτείνονται και είναι ασφαλείς για την πάθησή σας ή τι να αποφεύγετε.