Θέμα 2 Στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την βελτίωση της αυτοεκτίμησης αξιοποιώντας την διαλεκτική- συμπεριφορική προσέγγιση.

DBT – ή Διαλεκτική Συμπεριφορική Θεραπεία είναι μία θεραπεία η οποία μέσω της συζήτησης βοηθά τους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν έντονα συναισθήματα.

Η DBT αναγνωρίζει πως κάποιος μπορεί να πετύχει διαφορετικούς στόχους ταυτόχρονα, ακόμα και αν αυτό μοιάζει αντιφατικό.

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές στρατηγικές που μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος για να βελτιώσει την αυτοεκτίμησή του, όπως το να μάθει να χειρίζεται τη ροή των συναισθημάτων του. Να βιώσει το συναίσθημα, να το σημειώσει ώστε να το θυμάται και να προχωρήσει στο επόμενο σενάριο.

Εδώ θα βρείτε μερικές ακόμα τεχνικές για να βελτιώσετε την αυτοεκτίμησή σας:

Εξασκηθείτε στην ενσυνειδητότητα

Βιώστε το παρόν χωρίς να ανησυχείτε για το πσρελθόν ή το μέλλον

Επιμείνετε στις αξίες και τα πιστεύω σας

Επιλέξτε τις 5 πιο σημαντικές αξίες για εσάς και θυμηθείτε τις όταν τα πιστεύω σας αμφισβητούνται.

Πείτε την αλήθεια

Πάντα να είστε ειλικρινείς.

Μην απολογείστε υπερβολικά

Μπορεί να είναι εύκολο να ζητήσετε συγγνώμη, αλλά σιγουρευτείτε πως το πιστεύετε όταν το λέτε. Μην ζητάτε συγγνώμη για να ικανοποιήσετε κάποιον άλλον.

Να είστε ειλικρινείς και δίκαιοι.

Αναλάβετε την ευθύνη των πράξεών σας. Μην κατηγορείτε άλλους για τα λάθη σας.

Ανεχθείτε τη δυσφορία:

Όταν αισθάνεστε δυσφορία γιατί να μην κινηθείτε, λάβετε μέρος σε χαλαρωτικές δραστηριότητες ή να βρείτε ένα τρόπο να εκφράσετε τα αισθήματά σας;