Θέμα 1 Παρέμβαση

 Αν το μυαλό αντιλαμβάνεται ένα ερέθισμα ως απειλή, στέλνει μήνυμα στο ενδοκρινικό σύστημα και το ενδοκρινικό σύστημα προετοιμάζει το σώμα για το τρόπο αντιμετώπισης τη πάλη -η- την φυγή .αν το μυαλό αντιλαμβάνεται τη κατάσταση ως ασφαλή δεν διεγείρει το ενδοκρινικό σύστημα και επικρατεί ηρεμία. Γενετικοί παράγοντες και προηγούμενες εμπειρίες στη νεαρή ηλικία καθορίζουν το πως το μυαλό θα ερμηνεύσει τις διαφορετικές εμπειρίες και μπορεί να αντιληφθεί ένα γεγονός ως απειλή σε σχέση με κάποιον άλλο ο οποίος μπορεί να αντιληφθεί το ίδιο γεγονός απόλυτα ασφαλές

Επιδράσεις του στρες στις Βιολογικές αλλαγές

  • Αύξηση της λειτουργίας του αυτόνομου νευρικού συστήματος και του συστήματος του φλοιού των επινεφριδίων
  • Αύξηση του καρδιακού ρυθμού και αρτηριακής πίεσης – καθυστέρηση στη ανάπτυξη των παιδιών  – μυϊκή ένταση 
  • Αύξηση στην αναπνοή 
  • Ο ρυθμός της αναπνοής και του μεταβολισμού αυξάνεται
  • Αύξηση γλυκόζης

Παρεμβάσεις για το στρες – Διαπροσωπικές

Πνευματικότητα- Ηρεμία- Ευεξία
Ισορροπία στη ζωή (εργασία-ελεύθερος χρόνος- ξεκούραση ύπνος )
Αύξηση καθημερινής φυσικής άσκησης
Πάρε το πινέλο και ζωγράφισε τη ζωή σου όπως επιθυμείς

Διεκδικώντας τον εαυτό σας

 Η έκφραση είναι η πιο σημαντική επικοινωνιακή δεξιότητα που μας βοηθά να επικοινωνούμε με άλλους ανθρώπους και να αποδεχόμαστε ή να αρνηθούμε μια γνώμη, μια απόφαση, μια δήλωση και μας δίνει το θάρρος να λέμε όχι όταν πρέπει, ναι όταν θέλουμε. Αυτή η επικοινωνιακή δεξιότητα μας βοηθά να συζητήσουμε με τους άλλους τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και τις παραδοσιακές εσφαλμένες υποθέσεις.

 «Κατανοήστε τον ρόλο σας στη ζωή εστιάστε σε στόχους που μπορείτε να υλοποιήσετε

Επιλύοντας τις συγκρούσεις

Ακούτε τους άλλους με ενεργητικό τρόπο είναι το κλειδί για την εύκολη επίλυση των συγκρούσεων. Το πρώτο βήμα είναι να προσπαθήσετε να κατανοήσετε το άτομο με το οποίο είστε σε σύγκρουση και να προσπαθήσετε να βρείτε εναλλακτικές λύσεις και να εργαστείτε μαζί του για την επίλυση

Επικοινωνία

 Οι σχέσεις βασίζονται στις δεξιότητες επικοινωνίας. Οι επικοινωνιακές δεξιότητες θα βοηθήσουν  να τα πηγαίνετε καλύτερα με τους άλλους, την οικογένεια και τους φίλους, βοηθώντας τους να είναι πιο σίγουροι και λιγότερο αγχωτικοί. Για να κατανοήσουμε και να βελτιώσουμε την επικοινωνία μας με τους άλλους πρέπει να δώσουμε προσοχή τόσο στη μη λεκτική όσο και στη λεκτική επικοινωνία.

Κοινωνική υποστήριξη και κοινωνικό δίκτυο

 Όλοι χρειάζονται κοινωνική υποστήριξη, έχουν  ανάγκη να ανήκουν, να γίνονται αποδεκτοί, να αγαπιούνται ή να χρειάζονται. Κοινωνική υποστήριξη μπορεί να παρέχεται από τα μέλη της οικογένειας, από φίλους, εραστές ή οποιοσδήποτε μπορεί να προσφέρει κοινωνική υποστήριξη και μπορεί να βοηθήσει και να προστατεύσει ένα άτομο από τις αρνητικές συνέπειες του στρες.

Παρεμβάσεις αντίληψης:

Η αλλαγή είναι μια διαδικασία που πετυχαίνει περισσότερο όταν είσαι θετικός και αλλάζεις τις αρνητικές σκέψεις σε θετικές. Εάν σκέφτεστε αρνητικά, χρησιμοποιήστε τη θετική στάση της σκέψης και αναδιοργανώστε τη σκέψη σας

 «Κοίταξε τα πράγματα από άλλη οπτική γωνιά, τη θετική»

 «Αντικειμενικός τρόπος σκέψης για εξεύρεση λύσεων»

 «μπορείς να το δεις  (9) εξαρτάται από ποια οπτική γωνιά το βλέπεις»

Διαχείριση Χρόνου

Διαχείριση Χρόνου Αν μπορούμε να διευθετήσουμε το χρόνο μας καλά μπορεί να μειώσουμε τις πιθανότητες να βάζουμε τον εαυτό μας σε στρεσογόνες καταστάσεις

 Ιεράρχηση δραστηριοτήτων – Δημιουργήστε ΑΒΓ λίστα για να βάλεις προτεραιότητα στις δραστηριότητες σου .

  •  A – αυτά που πρέπει να γίνουν
  •  B – σου αρέσει να τα κάνεις και χρειάζεται να γίνουν
  •  C – σου αρέσει να τα κάνεις αν πρώτα γίνουν όλα τα A & B δραστηριότητες

Ομαδική εργασία

  • Σύνδεση με άλλους

Συνδεθείτε με άλλους: Ζητήστε υποστήριξη και προσφέρετε υποστήριξη όταν έχουν επίσης ανάγκη. Για να κάνετε νέες σχέσεις είναι καλό να έχετε το αίσθημα του ανήκειν. Η γνωριμία με νέα άτομα με κοινά ενδιαφέροντα μέσω της συμμετοχής σε μια τάξη ή ένα κλαμπ μπορεί να φέρει τεράστια ευχαρίστηση και να μειώσει σημαντικά το άγχος.

  • Αποτελεσματική Επικοινωνία

Αποδοτική επικοινωνία. Βοηθά στην επίτευξη των στόχων πιο γρήγορα και με πιο οργανωμένο τρόπο που φέρνει θετικά αποτελέσματα. Στηριχτείτε σε φίλους και μέλη της οικογένειας, καθώς το να έχετε ένα ισχυρό υποστηρικτικό δίκτυο είναι σημαντικό για τη διαχείριση του άγχους σε όλους τους τομείς της ζωής.